Ostakaa, ostakaa!

 

Ota tämä tuote, se on hyväksi sinulle!

(Written by: Iranian Aid to Rescue the West (IARW). November 6, 2017. All rights reserved.)

Vaikkakin olen itse kärsinyt sen sivuvaikutuksista.

 

Tässä kirjoituksessa aiomme aluksi käydä läpi keskustelun kahden henkilön välillä. Toinen heistä käyttää tiettyä vitamiinia ja uskoo vakaasti siihen. Hän kokee velvollisuudekseen suositella sitä muille, jotta hekin alkaisivat käyttämään juuri sitä tuotetta.

Toinen heistä ei tiedä mitään tuosta vitamiinista, mutta hän on kohderyhmä asiakas myyntiedustajalle. Hänestä saattaa tulevaisuudessa tulla tuotteen kuluttaja, kunhan myyjä suostuttelee.

Lyhyesti, keskustelu myyntiedustajan, (henkilö M) ja kohderyhmän asiakkaan välillä. (henkilö C).

 

M: Hyvää päivää olisiko sinulla hetki aikaa keskustella kanssani?

C: Kyllä, kuinka voin olla avuksi?

 

M: Haluaisin esitellä sinulle tämän taivaallisen hyvän vitamiinin.

C: Käytätkö sitä itse?

 

M: Kyllä, uskon siihen hartaasti ja vakavasti. Olen myös uskollinen tälle tuoteryhmälle. Sitä paitsi minähän myyn tätä. Kotikaupungissani suurin osa ihmisistä käyttävät tätä vitamiinia.

C: Miksi lähdit kotikaupungistasi jos sinulla kerran oli käytössäsi niin upea tuote?

 

M: Tätä tuotetta on saatavana ilmaiseksi kotikaupungissani. Lähdin kuitenkin maastani kun muut tämän tuotteen käyttäjistä uhkailivat minua.

C: Tarkoitatko että kuluttajat vahingoittavat toisiaan?

 

M: Täsmälleen. Tiedätkö, että tämä tuote on paras eikä siinä ole mitään huonoa. Se on 100 % hyödyllistä, koska se on siunattu. Meillä on myös pyhä kirja, minkä jumala on lähettänyt taatakseen tämän. Vääryys on ihmisissä. He käyttävät sitä väärin, koska eivät tiedä oikeaa ohjetta. En paennut kotikaupungistani, koska tässä tuotteessa olisi jotakin vikaa vaan ihmisten takia, jotka väärinkäyttivät sitä.

C: Hetkinen, pakenit kotimaastasi tuotteen haittavaikutuksien takia.
En ymmärrä, sillä jokaisen vitamiinin käytöstä on olemassa ohje. Kuinka sitten ihmiset väärinkäyttävät sitä? Eivätkö he tiedä väärinkäyttävänsä sitä?

 

M: Ei, ei. He luulevat käyttävänsä sitä oikein ja että muut kuluttajat ovat väärässä.

C: No, mitenkä tiedät että he ovat väärässä ja sinä olet oikeassa?

 

M: Tällä tabletilla on tuhansia käyttäjiä ja suurin osa heistä ovat hyviä. Ainoastaan jotkut kuluttajat ovat tulleet hulluksi ja vahingoittavat muita. Tämän takia niin monen ihmisen, mukaan lukien itseni, oli paettava maastamme.

C: Anteeksi, mutta sanomassasi ei ole järkeä. Kenties tuhannet väärinkäyttävät sitä, mutta jotkut, kuten sanoit käyttävät sitä ohjeen mukaisesti.

Sen vuoksi, ehkä tuotteessa itsessään on jotain vikaa? Ehkä se ei ole kenenkään vika, vaan tuote itse on haitallinen?

 

M: Oletko rasisti?

C: Mitä tarkoitat? Miksi olet niin raivoissasi?

 

M: Kysyin sinulta, oletko rasisti?

C: Rauhoitu nyt. Mitä tekemistä rasismilla on keskustelumme kanssa? Tämän tuotteen myyntiedustajana yritit rohkaista minua käyttämään tätä vitamiinia. Minulla taas on täysi oikeus kysellä tuotteesta. Nyt sitten syytät minua rasismista, mikä on hölynpölyä. En välitä siitä pidätkö itse tästä tabletista, mutta silti yritit määrätä sitä minulle. Tällöin minulla on oikeus tutkia ehdotustasi. Mikäli tarpeellista voin jopa kritisoida sitä. Sinun ei tulisi ärsyyntyä ja alkaa huutamaan minulle. Kutsut minua rasistiksi ja luulen sen olevan tämän tuotteen sivuvaikutuksia.

 

M: Ok. Yritän parhaani mukaan todistaa sinulle, että tämä vitamiini ei ole lainkaan huono. Tosiasiassa se on paras lahja minkä olet ikinä elämässäsi saanut. Ole kiltti ja anna minulle toinen mahdollisuus todistaa se sinulle.

C: Ok.

 

M: Kuten sanoin monet käyttävät väärin tätä vitamiinia. Sen vuoksi toisten oli lähdettävä ennen kuin heidän kimppuunsa hyökättiin. Nyt voit kysellä minulta.

C: Mitä tuoteseloste sanoo?

 

M: Tiedätkö, olemme ainoat ketkä ymmärtävät ohjeen. Pahat ihmiset eivät ymmärrä ohjetta.

C: Mitä tarkoitat? Mikäli tuote on taivaallinen ja suoraan jumalalta niin kuinka on mahdollista että jumala ei ole kyennyt tekemään ymmärrettäviä ohjeita jokaiselle, jokaisella kielellä? Lasketko leikkiä?

 

M: Tiedätkö, se on Jumalan sanaa ja Jumalan sanat ovat erittäin monimutkaisia. Siksi niitä ei ole helppo ymmärtää. Toiset ymmärtävät ne väärin ja sen takia he myös käyttävät tuotetta väärin.

C: Kenties tuossa Jumalassa on sitten jotakin vikaa?

 

M: Hei, varo kieltäsi äläkä suhtaudu epäkunnioittavasti Jumalaani. Kunnioita hieman toisen uskoa.

C: Muistathan olevasi myyjä joka yrittää myydä minulle tätä tuotetta. Minulla on täysi oikeus kysellä eikä se ole epäkunnioittavaa. Onko tällä tuotteella kansainvälisiä käyttäjiä?

 

M: Kyllä on, tuhansia käyttäjiä ympäri maailman.

C: Onko olemassa sellaista maata missä yli 95 % väestöstä käyttää sitä?

M: Voi kyllä, monessakin maassa ympäri maailman.

C: Rehellisesti sanottuna, koska suutuit kyselyistäni, suhtaudun hiukan epäillen koko tilanteeseen. Sanoit että monessa maassa yli 95 % väestöstä käyttää tätä tuotetta. Voitko nimetä yhden maan, missä kansalaiset voivat vapaasti valita toisen tuotteen tämän sijaan? Saavatko he mainostaa toista tuotetta niin kuin sinäkin tässä?

M: Eivät!

C: Miksei, onko tässä tuotteessa jotakin huonoa?

M: Ei tietenkään! Taivas varjelkoon. Tässä tuotteessa ei ole mitään vikaa, mutta kun vastaan sinulle on minun huomioitava monta asiaa.

Sinulle on hyväksi käyttää tätä vitamiinia. Sinun on parasta olla mainostamatta toista tuotetta tai sinä et saa armahdusta kuollessasi. Vain minun jumalani tietää mikä on sinulle hyväksi. Käytämme tätä tuotetta, koska Jumalamme on hyväksynyt sen. Meitä ei myöskään haittaa ne jotka valitsevat toisen tuotteen, koska lopulta Jumalamme tuomitsee heidät.

Syy siihen ettei kukaan voi markkinoida toista tuotetta on siinä, että jotkut ovat tulleet hulluiksi käytettyään tätä tuotetta, eivätkä he salli muiden päättää itse. Nuo hullut hallitsevat monessa maassa missä on diktatuuri.

On myös toinenkin syy miksi ei tulisi mainostaa toista tuotetta. Tämän tuotteen käyttäjissä on muutamia kouluja käymättömiä, julmia käyttäjiä, jotka eivät salli muun tuotteen myynninedistämistä. Tämän tabletin ohjeen mukaan kukaan ei saa koskaan mainostaa muuta tuotetta. Mikäli he löytävät toisen myyntiedustajan, joka edistää toisen tuotteen myyntiä, he luultavasti tappavat hänet.

Tiedätkö, en ole samaa mieltä heidän kanssaan. He ovat niitä hulluja kuluttajia joista kerroin sinulle aiemmin. Heidän määränsä on alhainen tällä hetkellä. Eräät politiikotkin noissa maissa, väärinkäyttävät tätä tuotetta. Lyhyesti sanottuna tässä tabletissa ei ole mitään vikaa. Ongelma on niissä käyttäjissä, joilla on jokin poliittinen virka tai asema.

 

C: Kuulostaa pelottavalta käyttää tuotetta joka aiheuttaa edes pienen riskin hulluuteen joissain käyttäjissä. Entäpä jos käytän tätä, mutta haluankin myöhemmin lopettaa?

M: Koska sinun maassasi tämän tuotteen käyttö on vähäistä voit lopettaa käytön vapaasti.

 

C: Entäpä sinun maassasi, missä enemmistö käyttää sitä?

M: Mikäli otat tämän tuotteen on sinun aina oltava uskollinen sille.

 

C: Entä jos mielipiteeni muuttuu?

M: Joissakin maissa hallitus tai tämän tuotteen väärinkäyttäjät saattavat tappaa sinut uskottomuudesta tuotetta kohtaan.

Ei ole syytä lakata olemasta uskollinen tälle tuotteelle. On itsellesikin hyväksi mikäli jatkat tämän tuotteen käyttöä.. Tätä käyttämällä pääset taivaaseen ja joudut helvettiin mikäli et käytä tätä. Tämä on itsesi parhaaksi. On typerää lopettaa tämän tuotteen käyttö.

 

C: No nyt ymmärrän miksi sinun täytyi lähteä maastasi. Syynä olivat tämän tuotteen sivuvaikutukset.

Ei kiitos, en aio ikinä käyttää tätä tuotetta. Hyvästi!

 

Tässä oli keskustelu myyjän ja kuluttajan välillä. Tästä eteenpäin vaihdamme Islamin täksi tuotteeksi.

 

Tämän uskonnon leviämistä edistetään länsimaissa sijaitsevista moskeijoista. Länsimaalaiset ovat tämän kampanjan kohderyhmä. Länsimaalaiset ovat saaneet kuulla niin monia hyviä asioita Islamista kuten mm. että ”Islam on rauhan uskonto”. Tästä huolimatta suurin osa heistä eivät koskaan lue Koraania, mikä on Islamin ensisijainen opas.

 

Tämän vuoksi tarkastelemme muutamia jakeita tästä kirjasta, mitkä kuulostavat epäpyhiltä länsimaalaiselle. Tarkoituksena on osoittaa muutamia sivuvaikutuksia ja vaaroja tästä uskonnollisesta oppaasta. On lukijasta kiinni miten hän arvioi tämän epäpyhän uskonnon vaarat.

 

 

  1. Mahdollisuus jakaa väestö Allahin uskoviin sekä uskottomiin  (kafireihin) käy ilmi Koraanista.

”Some dispute about Allah, though they have neither knowledge nor guidance, nor an illuminating Book.  There is for him who turns his side to lead (others) astray from the Path of Allah, degradation in this life and We shall let him taste the punishment of the burning on the Day of Resurrection.”
(Quran Sura 22: AL-HAJJ (THE PILGRIMAGE), Verses 8, 9. Translation of Qarib)

 

Ihmisten keskuudessa on joku, joka kiistelee Jumalasta, vaikka on vailla tietoa ja johdatusta ja valaisevaa kirjaa.

Hän kääntää halveksien selkänsä johtaakseen toisia harhaan Jumalan tieltä. Häntä kohtaa häpeä tässä maailmassa, ja ylösnousemuksen päivänä annamme hänen maistaa palamisen tuskaa.

The pagans do not have any right to establish (and patronize) the mosque of God while they testify against their souls to its disbelief. Their deeds are devoid of all virtue and they will live forever in hell fire. Only those who believe in God, the Day of Judgment, perform their prayers, pay the religious tax, and have fear of God alone have the right to establish and patronize the mosque of God so that perhaps they will have the right guidance. Do you (pagans), because you served water to the pilgrims and constructed the Sacred Mosque, consider yourselves equal to those who have believed in God, the Day of Judgment, and have fought for the cause of God? In the sight of God you (pagans) are not equal to the believers. God does not guide the unjust.”
(Quran Sura 9: AL-TAWBA, BARA’AH (REPENTANCE), Verses 17 – 19. Translation of Sarwar)

 

Monijumalaisten (pakanain) ei sovi käydä Jumalan temppelissä, koska heidän epäuskonsa todistaa heitä vastaan. Turhiksi osoittautuvat heidän tekonsa, ja tulessa saavat he ikuisesti olla.

Jumalan temppelissä saa vain se käydä, joka uskoo Jumalaan ja viimeiseen päivään ja harjoittaa rukoilemista ja antaa säädettyjä almuja eikä pelkää ketään muuta kuin Jumalaa; siksi nämä ovat niitä, jotka saavat toivoa olevansa johdatuksen omia.

“Believers, do not consider the Jews and Christians as your intimate friends for they are only friends with each other. Whoever does so will be considered as one of them. God does not guide the unjust people.”
(Quran Sura 5: AL-MAEDA (THE TABLE), Verse 51. Translation of Sarwar)

Te, jotka uskotte! Älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, – he ovat ystäviä vain toisilleen, ja joka ottaa heidät liittolaisikseen, on yksi heistä. Jumala ei totisesti ulota johdatustaan väärämielisiin.

“Let not the believers take the unbelievers for friends rather than believers; and whoever does this, he shall have nothing of (the guardianship of) Allah, but you should guard yourselves against them, guarding carefully; and Allah makes you cautious of (retribution from) Himself; and to Allah is the eventual coming.”
(Quran Sura 3: AL-E-IMRAN (THE FAMILY OF ‘IMRAN), Verse 28. Translation of Shakir)

 

Uskovaiset älkööt ottako uskottomia ystävikseen uskovaisten asemesta. Jos joku niin tekee, ei hänellä ole mitään puolustusta odotettavana Jumalalta. Teillä ei ole mitään pelättävää heidän puoleltaan . Jumala kehoittaa teitä pelkäämään vain Häntä, ja Hänen luoksensa te palaatte.

 

 

 

  1. Taisteluiden ja konfliktien mahdollisuus eri väestöryhmien kesken lisääntyy Koraanin mukaan.

    “O Prophet, urge the believers to fight. If there are twenty patient men among you, you shall overcome two hundred, and if there are a hundred, they shall overcome a thousand unbelievers, for they are a nation who do not understand.”
    (Quran Sura 8: AL-ANFAL (SPOILS OF WAR), Verse 65. Translation of Qarib)

    Oi Profeetta, innostuta oikeauskoiset taisteluun! jos joukossanne on edes kaksikymmentä sitkeätä, voittavat he kaksisataa, ja jos joukossanne on sata, voittavat he tuhat niistä, jotka eivät usko, siksi että nämä ovat ihmisiä, joilta puuttuu ymmärrys.

    “Believers, why is it that when it is said to you: ‘March in the Way of Allah, ‘ you linger with heaviness in the land? Are you content with this life rather than the Everlasting Life? Yet the enjoyment of this life in (comparison to) the Everlasting Life is little. If you do not go forth, He will punish you with a painful punishment and replace you by another nation. You will in no way harm Him; for Allah has power over all things.”
    (Quran Sura 9: AL-TAWBA, BARA’AH (REPENTANCE), Verse 38, 39. Translation of Qarib)

Te, jotka uskotte! Miksi te niin kiinteästi maahan juututte, kun teitä käsketään lähtemään Jumalan retkelle? Oletteko enemmän mieltyneitä tämän maailman elämään kuin tulevan? Tämän maailman mukavuus on vain vähäpätöistä verrattuna tulevaan.

Jos ette lähde Jumalan retkelle, Hän on langettava teille tuskallisen tuomion ja valitseva sijaanne toisen kansan, ettekä te kykene vahingoittamaan Häntä vähääkään. Sillä Jumala pystyy tekemään kaikki halunsa mukaan.

In the verse below, the word “he” is Allah himself:

“He brought down from their fortresses those who had supported them from among the People of the (Jewish) Book and cast terror into their hearts, so that some you killed and others you took captive. He made you inheritors of their land, their houses, and their possessions, and another land on which you had never set foot before. Truly, Allah is Powerful over everything.”
(Quran Sura 33: AL-AHZAB (THE CLANS), Verses 26, 27. Translation of Qarib)

Hän masensi nekin, jotka olivat saaneet kirjoituksen, ja kylvi kauhua heidän sydämiinsä; osan heistä te tapoitte ja loput otitte vangiksi.

Ja Hän antoi teille perinnöksi heidän maansa, asumuksensa, omaisuutensa ja nekin alueet, joihin jalkanne eivät vielä ole astuneet, sillä Jumalalla on valta yli kaiken.

“The believers are only those who believe in Allah and His Messenger then they doubt not and struggle hard with their wealth and their lives in the way of Allah; they are the truthful ones.”
(Quran Sura 49: AL-HUJRAAT (THE PRIVATE APARTMENTS), Verse 15. Translation of Shakir)

Uskovaisia ovat vain ne, jotka uskovat Jumalaan ja Hänen sananjulistajaansa eivätkä epäile, vaan panevat alttiiksi omaisuutensa ja henkensä ponnistellessaan Jumalan tiellä; nämä ovat vanhurskaita.

 

 

 

  1. Yksilön valinnanvapaus on vaarassa vähetä Koraanin opin mukaan.

    “The believers are only those who believe in Allah and His Messenger, and who, when gathered with him upon a common matter do not depart till they have asked his permission. Surely, those who ask your permission are those who believe in Allah and His Messenger. When they ask your permission for some of their affairs, grant it to whomever you please and ask Allah for forgiveness for them; Allah is the Forgiver, the Merciful.”
    (Quran Sura 24: AL-NOOR (THE LIGHT), Verse 62. Translation of Qarib)

    Todellisia uskovaisia ovat ne, jotka uskovat Jumalaan ja Hänen lähettilääseensä ja jotka toimittaessaan tämän kanssa jotakin yhteistä asiaa eivät lähde pois saamatta häneltä lupaa. Totisesti, ne, jotka pyytävät sinulta tällaista lupaa, ovat niitä, jotka uskovat Jumalaan ja Hänen lähettilääseensä. Kun he pyytävät suostumustasi johonkin yritykseensä, anna se niille heistä, joille haluat, ja rukoile heille Jumalan anteeksiantoa. Totisesti, Jumala on anteeksiantavainen, armollinen.

“It is not for any believer man or woman to have the choice in the affair when a matter is decreed by Allah and His Prophet. Whosoever disobeys Allah and His Messenger strays into clear error.”
(Quran Sura 33: AL-AHZAB (THE CLANS), Verse 36. Translation of Qarib)

Ei ole oikeauskoisella miehellä eikä naisella valinnan varaa sellaisessa asiassa, jonka Jumala ja hänen sananjulistajansa ovat jo ratkaisseet ; kuka ikinä on tottelematon Jumalalle ja Hänen sananjulistajalleen, hän ilmeisesti kulkee harhaan.
 

“Do not say of anything: ‘I will do it tomorrow, ‘ unless (you add) ‘if Allah wills. ‘ And remember your Lord when you forget and say: ‘It may be that my Lord will guide me to something nearer to rectitude than this. ‘”
(Quran Sura 18: AL-KAHF (THE CAVE), Verses 23 – 24. Translation of Qarib)

Äläkä puhu mistään näin: »Totisesti, tämän minä olen tekevä huomenna», lisäämättä: »jos Jumala niin sallii.»
Ja milloin ikinä satut sen unohtamaan, niin muista Herraasi ja sano: »Ehkä Herra johdattaa minut tielle, joka on oikeampi kuin tämä.»

 

 

 

  1. Silloin kun Koraanin viesti hyväksytään laajasti länsimaisissa yhteiskunnissa, yleisesti hyväksytyt arvot voisivat olla näiden kaltaisia:

    “You are forbidden (to consume) the dead, blood and the flesh of swine; also flesh dedicated to any other than Allah, the flesh of strangled (animals) and of those beaten, that which is killed by falling, gored to death, mangled by beasts of prey, unless you find it (still alive) and slaughter it; also of animals sacrificed on stones (to idols). … .”
    (Quran Sura 5: AL-MAEDA (THE TABLE), Verse 3. Translation of Qarib)

    Kielletyt ovat teiltä itsestään kuolleet eläimet, veri, sianliha, ja (eläimet), joiden teurastus on tapahtunut jonkun muun nimeen kuin Jumalan , samoin kuristumalla tai iskuvammoista kuolleet eläimet tai pudotessaan surmansa saaneet, sarvilla kuoliaaksi pusketut, petojen raatelemat, ellette teurastamalla ole tehneet niitä nautittaviksi, ja vihdoin epäjumalille uhratut elukat. Kielletty on teitä jakamasta keskenänne (uhrielukoita) arpomalla nuolia. Tämä on pakanallista. Nykyään ei uskottomilla ole toivoa turmella teidän uskontoanne, joten älkää heitä pelätkö, pelätkää Minua! Tänä päivänä Minä olen saattanut täydelliseksi teidän uskontonne ja sallinut mielisuosioni ylenpalttisesti tulla teidän osaksenne, olen armossani antanut Islaamin teidän uskonnoksenne. Kuka nälän pakottamana, ei tahallaan, rikkoo (äskenmainittuja) kieltojamme vastaan, (hänelle) Jumala on anteeksiantava, laupias.

“Believers, wine and gambling, idols and divining arrows are abominations from the work of satan. Avoid them, in order that you prosper.”
(Quran Sura 5: AL-MAEDA (THE TABLE), verse 90. Translation of Qarib)

Te, jotka uskotte! Päihdyttävät juomat ja uhkapelit ja (uhripalvelus) pystytettyjen kivien edessä sekä nuolilla arpominen ovat pelkkää riettautta, paholaisen aikaansaamaa; karttakaa kaikkea tätä, jotta olisitte onnelliset.

 

“As for the man or woman who is guilty of theft, recompense them by cutting off their hands for their crimes. That is the punishment from Allah. Allah is Mighty, Wise.”
(Quran Sura 5: AL-MAEDA (THE TABLE), Verse 38. Translation of Qarib)

Varkailta taasen, olkootpa mies~ tai naispuolisia, leikatkaa kädet. Se on palkka heidän omista teoistaan ja muita varoittava kuritus Jumalalta. Jumala on mahtava, viisas.

“If any two people commit fornication, punish them. If they repent and reform, let them go. God is All-forgiving and All-merciful.”
(Quran Sura 4: AN-NISA (WOMEN), Verse 16. Translation of Sarwar)

Sellaiseen häpeään (huorinteko) syyllistyviä on kumpaakin rangaistava, mutta jos he katuvat ja tekevät parannuksen, niin jättäkää heidät rauhaan. Katso, Jumala on sääliväinen ja laupias.

“Worship none except Allah. I am for you, a warner sent from Him and a bearer of glad tidings.”
(Quran Sura 11: HUD (HUD), Verse 2. Translation of Qarib)

Älkää palvoko ketään muuta kuin Allahia. Totisesti, minä olen varoittaja ja ilosanoman tuoja teille Hänen luotaan.

“You shall lash the fornicatress and the fornicator each with a hundred lashes. In the religion of Allah, let no tenderness for them seize you if you believe in Allah and the Last Day; and let their punishment be witnessed by a party of believers. The fornicator shall marry none but a fornicatress or an idolatress; and the fornicatress none shall marry her but a fornicator or an idolater; that is forbidden to the believers. Those who accuse chaste women, and cannot produce four witnesses, you shall lash them with eighty lashes. And never accept their testimony, for they are evildoers, except those among them that afterwards repent and mend their ways. Allah is Forgiving, Merciful.”
(Quran Sura 24: AL-NOOR (THE LIGHT), Verses 2 – 5. Translation of Qarib)

Haureudenharjoittajille antakaa kullekin sata iskua nahkaruoskalla, älkääkä salliko myötätuntonne heitä kohtaan estää täyttämästä Jumalan käskyä, mikäli uskotte Jumalaan ja tulevaan päivään. Joidenkuiden uskovaisten tulee olla todistajina heitä rangaistaessa.

Älköön haureellinen mies naiko muuta kuin haureellisen naisen taikka pakanavaimon, ja älköön haureellinen nainen menkö muulle kuin haureelliselle taikka pakanalliselle miehelle. Tällainen avio on uskovaisilta kielletty.

Jotka syyttävät aviovaimoja haureellisesta elämästä eivätkä tuo neljää todistajaa, heille annettakoon kahdeksankymmentä raipaniskua, älköönkä heidän todistustaan milloinkaan vast’edes kuunneltako, sillä he ovat jumalattomia ihmisiä.

Mutta jotka tämän jälkeen kääntyvät Jumalan puoleen ja tekevät oikein, heille Jumala on anteeksiantavainen, armollinen.

 

 

“People of the Book, do not exaggerate your religion. Do not say about Allah except the truth. Indeed, the Messiah, Jesus son of Mary, is only a Messenger (and Prophet) of Allah, and His Word (Be) which He gave to Mary, and a (created) spirit by Him. So believe in Allah and His Messengers and do not say: ‘Trinity. ‘ Refrain, it is better for you. Allah is only One God. Exaltations to Him that He should have son! To Him belongs all that is in the heavens and in the earth, it is sufficient that Allah is the Guardian.”
(Quran Sura 4: AN-NISA (WOMEN), Verse 171. Translation of Qarib)

Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: »Kolminaisuus!» Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi.
 

“And they say: The Beneficent Allah has taken (to Himself) a son

Certainly you have made an abominable assertion

The heavens may almost be rent thereat, and the earth cleave asunder, and the mountains fall down in pieces,

That they ascribe a son to the Beneficent Allah”
(Quran Sura 19: MARYAM (MARY), Verses 88 – 91. Translation of Shakir)

He väittävät, että Armahtaja on hankkinut itselleen lapsen.

Totisesti, te olette puhuneet sangen pahasti.

Taivaat saattavat puhjeta ja maa voi repeytyä kappaleiksi ja vuoret luhistua tomuksi,

koska he väittävät Laupeimman hankkineen lapsen.

 

 

5.Koraanin avulla muuttuvat yleisesti hyväksytyt tavat naisen ulkonäössä ja käytöksessä.

 

“And say to the believing women, that they lower their gaze cast down their eyes and guard their chastity, and do not reveal their adornment except that which is outward (face and hands); and let them draw their veils over their neck, and not reveal their adornment except to their husbands, or their fathers, or their husbands’ fathers, or their sons, or their husbands’ sons, or their brothers, or their brothers’ sons, or their sisters’ sons, or their women, or what their right hands own, or such male attendants having no sexual desire, or children who have not yet attained knowledge of women’s private parts; nor let them stamp their feet, so that their hidden ornament is known. And, O believers turn to Allah all together, in order that you prosper.”
(Quran Sura 24: AL-NOOR (THE LIGHT), Verse 31. Translation of Qarib)

Sano myös uskovaisille vaimoille, että luovat silmänsä maahan ja hillitsevät halujaan eivätkä näyttele sulouttaan tavallisuudesta poiketen ja että huntu verhoaa heidän povensakin. Älkööt he näyttäkö sulouttaan muille kuin miehilleen tai isilleen tai apilleen tai pojalleen tai poikapuolilleen tai veljilleen tai veljiensä pojille tai sisariensa pojille tai palvelusnaisilleen tai orjattarilleen tai sellaisille palvelijoille, joilla ei ole vetoa naisiin, tai poikasille, jotka eivät ole tietoisia naisten salaisuuksista. Älkööt he siten astuko kulkiessaan, että heidän kätketyt sulonsa havaittaisiin. Kääntykää kaikki Jumalan puoleen, oi uskovaiset, jotta saisitte menestystä!

“O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful.”
(Quran Sura 33: AL-AHZAB (THE CLANS), Verse 59. Translation of Shakir)

Profeetta, sano vaimoillesi ja tyttärillesi ja uskovaisille naisille, että heidän tulee hunnuttaa kasvonsa; näin on sopivinta, jotta heidät kunniallisiksi naisiksi huomataan, niin ettei heitä tunkeilevasti lähestytä; Jumala on kaikessa viisas ja laupias.

 

6. Orjuuden uudelleensyntyminen; kafiireita orjuutetaan Koraanin tuella.

 

“Believers, your slaves and the immature people must ask your permission three times a day before entering your house: before the morning prayer, at noon time and after the late evening prayer; these are most private times. After your permission has been granted, there is no harm if they come into your presence from time to time. This is how God explains His revelations to you. God is All-knowing and All-wise.”
(Quran Sura 24: AL-NOOR (THE LIGHT), Verse 58. Translation of Sarwar)

Te, jotka uskotte, antakaa orjienne ja niiden, joilla ei vielä ikänsä vuoksi ole ymmärrystä, pyytää luoksenne pääsyä kolmena ajankohtana päivän mittaan: ennen aamurukousta ja keskipäivällä, jolloin riisutte vaatteenne, sekä iltarukouksen jälkeen. Nämä kolme aikaa viettäkää rauhassa, häiriöttä. Muina aikoina älköön teitä eikä heitäkään moitittako, onhan jonkun liikuttava palvellakseen teitä. Tällä tavoin Jumala ilmaisee teille ohjeitaan, sillä Jumala on tietävä, viisas.
 

“If any of you do not have the means to marry a chaste believing woman, marry your believing slave-girls. God knows best about your faith. You have the same faith. Marry them with the permission of their masters and if they are chaste and have avoided fornication and amorous activities, give them their just dowries. If after marriage they commit adultery, they should receive half of the punishment of a free woman who has committed the same crime. This is for those who fear falling into evil. It is better for you to have self-control. God is All-forgiving and All-merciful.”
(Quran Sura 4: AN-NISA (WOMEN), Verse 25. Translation of Sarwar)

Kenellä teistä ei ole varaa naida vartioituna kasvatettua uskovaista naista, ottakoon vaimokseen jonkun niistä uskovaisista palvelijattarista (orjattarista), jotka ovat vallassanne (heimonne keskuudessa), sillä Jumala tutkii parhaiten uskonne, ja te polveudutte toinen toisistanne. Naikaa heidät isäntiensä luvalla ja antakaa heille lahja sen mukaan, mikä kohtuullista on, ja heidän on elettävä kunniallisten naisten tavoin, niiden tavoin, jotka eivät harjoita haureutta julkisesti eivätkä omista rakastajaa salassa. Jos he, ollessaan naimisissa, rikkovat häpeällisesti avioliittoa vastaan, on heidän kärsittävä puolet siitä rangaistuksesta, mikä on säädetty vartioituina kasvatetuille naisille. Tämä on (sanottu) sille joukossanne, joka karttaa paheellisuutta; kuitenkin parempi olisi teille pidättyväisyys. Jumala on pitkämielinen ja laupias.

 

 

 

Reference for the Quranic Verses, which has been used, in this article:

http://www.parsquran.com/eng/

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *